Sprężarka spiralna popularnie nazywana w gwarze warsztatowej scrollem to typ rotacyjnej sprężarki wyporowej. Element sprężający składa się z dwóch spiralnych wstęg, z których jedna jest na stałe przymocowana do obudowy, a druga ruchoma jest zamocowana na obrotowej osi sprężarki i wykonuje ruchy mimośrodowe, tworząc komorę sprężania czynnika chłodniczego. Wirująca spirala poruszając się ruchem przeciwnym do ruch wskazówek zegara, powoduje zassanie czynnika chłodniczego np.: R134A, a następnie zamknięcie otworu wlotowego – ssącego. Następnie czynnik jest przemieszczany w kolejnych kieszeniach i sprężany w kierunku środka spirali, gdzie znajduje się wydech i zawór zwrotny. Cały cykl sprężania czynnika chłodniczego trwa 2.5 obrotu. Nieszczelności są zminimalizowane ponieważ różnice ciśnień w kieszeniach są mniejsze od różnicy ciśnień pomiędzy otworem ssącym a wydechem. Zaletą tejże sprężarki jest to iż sprężony czynnik chłodniczy jest wypychany ciągłym strumieniem, bez pulsacji i nie wywołuje drgań, ponieważ nie następuje żadna zmiana momentu obrotowego jak np. w sprężarkach tłokowych. Sprężarki spiralne wyróżniają się prostotą, niewielkimi rozmiarami, bardzo niskim poziomem hałasu oraz niewielkimi wymaganiami serwisowymi, gdyż mogą pracować 10.000 godzin bez konserwacji a ich obsługa jest łatwa w przeprowadzeniu. Kolejnymi zaletami sprężarki spiralnej są: brak zaworów ssących i tłocznych oraz to iż przy tej samej wydajności objętościowej, wydajność chłodnicza sprężarek typu scroll jest większa od wydajności sprężarek tłokowych.
-
Przejdź do:
- RODO – informacje o ochronie danych osobowych
- Tax Free
- Skup i utylizacja tonerów
- Formularz zapytania TTR
- tonery kasety – pliki do pobrania
- Współpraca
- Cenniki
- Skup kompresorów klimatyzacji
- Identyfikacja kompresora
- Szkolenia
- Szkolenia F-gazy
- Rejestr Wydanych Zaświadczeń
- klimatyzacja – pliki do pobrania
- Linia wysokiej jakości materiałów eksploatacyjnych do druku kolorowego dla profesjonalistów
Nasze strony internetowe
Kategorie
- Auto klimatyzacja samochodowa
- Olej do klimatyzacji samochodowej – niezbędny element eksploatacyjny układu
- Rozrusznik samochodowy – najważniejsze informacje
- Alternator – podstawą sprawności układu elektrycznego w samochodzie
- Kolejni producenci samochodów zaakceptowali nowy czynnik chłodniczy 1234yf
- Ochrona i odpowiednie zabezpieczenie portów serwisowych auto-klimatyzacji zapewnia szczelność i wpływa na bezawaryjną pracę całego układu
- Najczęstsze przyczyny usterek chłodnic i skraplaczy klimatyzacji samochodowej
- Skuteczny i szybki sposób na odświeżenie układu klimatyzacji
- Skutecznie zabezpiecz auto przed sezonem zimowym
- Tryb ECO i nowoczesne rozwiązania w sterowaniu klimatyzacją mające ograniczyć zużycie paliwa
- Usterki sprężarek klimatyzacji = skutki nieprawidłowej obsługi układu
- O czym należy pamiętać wymieniając kompresor klimatyzacji na nowy?
- Przyczyny i sposoby walki z nieprzyjemnymi zapachami w układach klimatyzacji
- Co dalej z nowym czynnikiem chłodniczym w układach klimatyzacji samochodowej?
- Serwis klimatyzacji przed sezonem letnim
- Procedura wymiany sprężarki, zalewanie olejem, serwis
- Olej w układzie klimatyzacji samochodowej – zadania i problemy eksploatacyjne
- Kiedy należy wymienić filtr-osuszacz klimatyzacji samochodowej?
- Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2
- Zimowe problemy w układach chłodzenia silnika
- Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym
- Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji samochodowej
- Montaż oraz prawidłowe osadzenie łożyska koła pasowego
- Kompresor sprężarka łopatkowa
- Kompresor sprężarka tłokowo rzędowa
- Kompresor sprężarka tłokowa z tarczą wychylną pojedynczego działania
- Kompresor sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej
- Kompresor sprężarka spiralna scroll
- Klimatyzacja samochodowa budowa-schemat
- Instrukcja obsługi maszyny do płukania układów klimatyzacji samochodowej
- Filtry kabinowe przeciwpyłkowe – budowa i funkcje
- Filtry kabinowe a zdrowie
- Dysza dławiąca w układzie klimatyzacji
- Skraplacze – chłodnice klimatyzacji samochodowej
- Serwisowanie napędu kompresora klimatyzacji
- Oleje do klimatyzacji samochodowej
- Oleje do autoklimatyzacji
- Nowy czynnik chłodniczy R 1234yf
- Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące systemów klimatyzacji samochodowej
- Zawór rozprężny w układzie klimatyzacji samochodowej
- Artykuły biurowe
- Wydarzenia
- Materiały eksploatacyjne do drukarek
- Auto klimatyzacja samochodowa
Tagi
- alternatory
- analizator kaset LT-777
- chemia samochodowa
- chłodnica klimatyzacji
- czynnik 1234yf
- czynnik chłodniczy
- czynnik chłodniczy do klimatyzacji samochodowej
- czynnik R134a
- czyszczenie klimatyzacji samochodowej
- drukarki laserowe
- filtr przeciwpyłkowy
- filtry klimatyzacji
- klimatyzacja samochodowa
- kompresor klimatyzacji samochodowej
- naprawa klimatyzacji
- naprawa klimatyzacji samochodowej
- obsługa klimatyzacji
- obsługa ukłaów klimatyzacji
- o drukowaniu
- osuszacz auto-klima
- osuszacze do układów klimatyzacji
- osuszacz klimatyzacji
- preparat uszczelniający do chłodnic
- regeneracja kompresorów
- regeneracja sprężarek
- regeneracja tonerów
- regenerowane sprężarki klimatyzacji
- serwis klimatyzacji
- serwisowanie ukłaów klimatyzacji
- skraplacz klimatyzacji
- sprężarka klimatyzacji
- sprężarki regenerowane
- szkolenia f-gazy
- szkolenia klimatyzacja Łódź
- szkolenia z zakresu klimatyzacji
- szkolenia z zakresu klimatyzacji samochodowej
- szkolenie klimatyzacja samochodowa
- tarcza sprzęgłowa
- targi motoryzacyjne
- tonery
- tonery oryginalne
- uszczelniacz do ukłaów chłodzenia silnika
- wymiana kompresora klimatyzacji
- zasada działania tonerów i drukarek
- zawór rozprężny