Archiwum kategorii: Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2

Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2

 

Problemy ze sprzęgłami  – przyczyny i sposoby naprawy

budowa napędu sztywnego sprężarki klimatyzacji typu DENSOW poprzednim artykule poświęconym sprężarką sterowanym elektrozaworem i wyposażonym w sprzęgło sztywne, wspominaliśmy o tym że pracują one w trybie ciągłym, gdy tylko uruchamiamy silnik samochodu. Jedynym odstępstwem od tej zasady jest sytuacja, w której tarcza sprzęgła zostanie w sposób mechaniczny oddzielona od koła pasowego sprężarki. Jak to możliwe skoro sprzęgło zespolone zostało z kołem celowo? Sytuację taką przewidział producent na wypadek usterki wewnętrznego mechanizmu sprężarki, bądź też awarii układu klimatyzacji, który przekłada się na utrudnioną pracę kompresora. Ponad normatywny opór tłoczenia skutkuje zerwaniem się specjalnie wytłoczonych na tarczy sprzęgła przewężeń i pozwala na niezależną od wału sprężarki pracę koła. Rozwiązanie to pozwala uniknąć dodatkowych problemów związanych np. z pracą alternatora czy pompy wody, które w większości przypadków napędzane są wspólnym paskiem klinowym. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2 | Otagowano , , , , , , , , , , | Możliwość komentowania Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2 została wyłączona