-
Przejdź do:
- RODO – informacje o ochronie danych osobowych
- Tax Free
- Skup i utylizacja tonerów
- Formularz zapytania TTR
- tonery kasety – pliki do pobrania
- Współpraca
- Cenniki
- Skup kompresorów klimatyzacji
- Identyfikacja kompresora
- Szkolenia
- Szkolenia F-gazy
- Rejestr Wydanych Zaświadczeń
- klimatyzacja – pliki do pobrania
- Linia wysokiej jakości materiałów eksploatacyjnych do druku kolorowego dla profesjonalistów
Nasze strony internetowe
Kategorie
- Auto klimatyzacja samochodowa
- Olej do klimatyzacji samochodowej – niezbędny element eksploatacyjny układu
- Rozrusznik samochodowy – najważniejsze informacje
- Alternator – podstawą sprawności układu elektrycznego w samochodzie
- Kolejni producenci samochodów zaakceptowali nowy czynnik chłodniczy 1234yf
- Ochrona i odpowiednie zabezpieczenie portów serwisowych auto-klimatyzacji zapewnia szczelność i wpływa na bezawaryjną pracę całego układu
- Najczęstsze przyczyny usterek chłodnic i skraplaczy klimatyzacji samochodowej
- Skuteczny i szybki sposób na odświeżenie układu klimatyzacji
- Skutecznie zabezpiecz auto przed sezonem zimowym
- Tryb ECO i nowoczesne rozwiązania w sterowaniu klimatyzacją mające ograniczyć zużycie paliwa
- Usterki sprężarek klimatyzacji = skutki nieprawidłowej obsługi układu
- O czym należy pamiętać wymieniając kompresor klimatyzacji na nowy?
- Przyczyny i sposoby walki z nieprzyjemnymi zapachami w układach klimatyzacji
- Co dalej z nowym czynnikiem chłodniczym w układach klimatyzacji samochodowej?
- Serwis klimatyzacji przed sezonem letnim
- Procedura wymiany sprężarki, zalewanie olejem, serwis
- Olej w układzie klimatyzacji samochodowej – zadania i problemy eksploatacyjne
- Kiedy należy wymienić filtr-osuszacz klimatyzacji samochodowej?
- Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2
- Zimowe problemy w układach chłodzenia silnika
- Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym
- Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji samochodowej
- Montaż oraz prawidłowe osadzenie łożyska koła pasowego
- Kompresor sprężarka łopatkowa
- Kompresor sprężarka tłokowo rzędowa
- Kompresor sprężarka tłokowa z tarczą wychylną pojedynczego działania
- Kompresor sprężarka tłokowa osiowa z tarczą wychylną o płynnie zmiennej pojemności skokowej
- Kompresor sprężarka spiralna scroll
- Klimatyzacja samochodowa budowa-schemat
- Instrukcja obsługi maszyny do płukania układów klimatyzacji samochodowej
- Filtry kabinowe przeciwpyłkowe – budowa i funkcje
- Filtry kabinowe a zdrowie
- Dysza dławiąca w układzie klimatyzacji
- Skraplacze – chłodnice klimatyzacji samochodowej
- Serwisowanie napędu kompresora klimatyzacji
- Oleje do klimatyzacji samochodowej
- Oleje do autoklimatyzacji
- Nowy czynnik chłodniczy R 1234yf
- Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące systemów klimatyzacji samochodowej
- Zawór rozprężny w układzie klimatyzacji samochodowej
- Artykuły biurowe
- Wydarzenia
- Materiały eksploatacyjne do drukarek
- Auto klimatyzacja samochodowa
Tagi
- alternatory
- analizator kaset LT-777
- chemia samochodowa
- chłodnica klimatyzacji
- czynnik 1234yf
- czynnik chłodniczy
- czynnik chłodniczy do klimatyzacji samochodowej
- czynnik R134a
- czyszczenie klimatyzacji samochodowej
- drukarki laserowe
- filtr przeciwpyłkowy
- filtry klimatyzacji
- klimatyzacja samochodowa
- kompresor klimatyzacji samochodowej
- naprawa klimatyzacji
- naprawa klimatyzacji samochodowej
- obsługa klimatyzacji
- obsługa ukłaów klimatyzacji
- o drukowaniu
- osuszacz auto-klima
- osuszacze do układów klimatyzacji
- osuszacz klimatyzacji
- preparat uszczelniający do chłodnic
- regeneracja kompresorów
- regeneracja sprężarek
- regeneracja tonerów
- regenerowane sprężarki klimatyzacji
- serwis klimatyzacji
- serwisowanie ukłaów klimatyzacji
- skraplacz klimatyzacji
- sprężarka klimatyzacji
- sprężarki regenerowane
- szkolenia f-gazy
- szkolenia klimatyzacja Łódź
- szkolenia z zakresu klimatyzacji
- szkolenia z zakresu klimatyzacji samochodowej
- szkolenie klimatyzacja samochodowa
- tarcza sprzęgłowa
- targi motoryzacyjne
- tonery
- tonery oryginalne
- uszczelniacz do ukłaów chłodzenia silnika
- wymiana kompresora klimatyzacji
- zasada działania tonerów i drukarek
- zawór rozprężny
Archiwum kategorii: Auto klimatyzacja samochodowa
O czym należy pamiętać wymieniając kompresor klimatyzacji na nowy?
Które z podzespołów w układzie klimatyzacji należy wymienić na nowe przystępując do montażu nowej sprężarki? Jakie czynności serwisowe są niezbędne aby uchronić się przed kłopotliwymi reklamacjami ze strony klientów? To pytanie, które w branży usług motoryzacyjnych pojawia się odwiecznie, ale w przypadku serwisu klimatyzacji ma wyjątkowo istotne znacznie. Okazuje się bowiem, że wymiana samej sprężarki na nową to dopiero początek, a kłopoty mogą pojawić się wówczas gdy zabraknie niezbędnej wiedzy i doświadczenia. W polskich realiach często serwisanci narzekają na skrajną oszczędność klientów, którzy odmawiają ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wymianą osuszacza czy zaworu rozprężnego. Ważne jest jednak, aby dokonywali takich wyborów świadomie i na własną odpowiedzialność rezygnowali z prawa do ewentualnej reklamacji. Klient sam musi zdecydować czy postępujemy drogą absolutnego minimum i oszczędności, czy też wykonujemy kompleksową usługę i wymieniamy na nowe wszystkie podzespoły powiązane z konkretnym problemem. Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, O czym należy pamiętać wymieniając kompresor klimatyzacji na nowy?
Otagowano czyszczenie klimatyzacji smaochodowej, dysza dławiąca, dysza rozprężna, filtr - osuszacz, klima serwis, naprawa kompresora, ochrona kompresora klimatyzacji, płukanie układu auto-klimatyzacji, procedura wymiany sprężarki, serwisowanie klimy, sitka ochronne do sprężarki klimy, skraplacz do klimatyzacji, sprężarki klimatyzacji, wymiana kompresora klimatyzacji, zabezpieczanie układu klimatyzacji, zawór rozprężny
Możliwość komentowania O czym należy pamiętać wymieniając kompresor klimatyzacji na nowy? została wyłączona
Przyczyny i sposoby walki z nieprzyjemnymi zapachami w układach klimatyzacji
Nieprzyjemny zapach docierający do wnętrza kabiny najczęściej ma swoje źródło w zabrudzonej powierzchni parownika. Zanieczyszczony parownik to bardzo uciążliwy problem, ale zarazem bardzo dochodowy dla serwisantów. Na rynku coraz bardziej popularne są różnego rodzaju środki chemiczne w sprayu, bądź piankach, które dzięki łatwym w użyciu aplikatorom można zastosować w bardzo łatwy i szybki sposób. W wielu przypadkach okazuje się jednak, że jest to rozwiązanie jedynie doraźne i nie rozwiązuje problemu trwale. A co w sytuacji jeśli prawdziwy problem leży w zupełnie innym miejscu niż przypuszczaliśmy? Kłopoty z parownikiem mogą mieć różne oblicza. Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Przyczyny i sposoby walki z nieprzyjemnymi zapachami w układach klimatyzacji
Otagowano czyszczenie klimatyzacji, filtr kabinowy, filtr przeciwpyłkowy, odgrzybianie klimatyzacji samochodowej, ozonowanie auto-klimy, parownik klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji
Możliwość komentowania Przyczyny i sposoby walki z nieprzyjemnymi zapachami w układach klimatyzacji została wyłączona
Co dalej z nowym czynnikiem chłodniczym w układach klimatyzacji samochodowej?
W pierwszych miesiącach ubiegłego roku poruszaliśmy temat nadchodzących zmian na rynku czynników chłodniczych. Mówiło się wówczas głośno o dwóch głównych alternatywach dla obecnego gazu R134a, a także o zaletach i wadach jakie niosą ze sobą te rozwiązania. Okazuje się, że przez okres dwunastu miesięcy zamieszanie dotyczące przyszłości klimatyzacji samochodowej wcale nie zmniejszyło się, a wręcz przeciwnie.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią poprzedniego artykułu: http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/nowy-czynnik-chlodniczy-r-1234yf/
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Co dalej z nowym czynnikiem chłodniczym w układach klimatyzacji samochodowej?
Otagowano czynnik 1234yf, czynnik 1234ze, czynnik chłodniczy, czynnik chłodniczy do klimatyzacji samochodowej, czynnik R134a, gaz chłodniczy, gaz do klimatyzacji, gaz R134a, napełnianie klimatyzacji, regeneracja kompresorów, regeneracja sprężarek, serwis klimatyzacji
Możliwość komentowania Co dalej z nowym czynnikiem chłodniczym w układach klimatyzacji samochodowej? została wyłączona
Serwis klimatyzacji przed sezonem letnim
Zbliżająca się szybkimi krokami wiosna i wzrost poziomu temperatury wewnątrz kabiny auta, zwraca naszą uwagę na stan i wydajność układu klimatyzacji. Jeśli pierwsze próby uruchomienia chłodzenia kończą się niepowodzeniem, wówczas wizyta w specjalistycznym warsztacie jest konieczna, ale czy tylko wtedy? Warto zadbać o klimatyzację samochodową tuż przed sezonem i mieć pewność, że unikniemy późniejszych niemiłych niespodzianek, np. w drodze na długo wyczekiwany urlop. Jeżeli klimatyzacja jest szczelna i pracuje bez większych zastrzeżeń można uniknąć konieczności mechanicznej ingerencji w układ, jednak wato wykonać kilka czynności kontrolnych i zadbać o nasze zdrowie. Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Serwis klimatyzacji przed sezonem letnim
Otagowano chłodnica klimatyzacji, filtr kabinowy klimatyzacji, filtr przeciwpyłkowy, regeneracja kompresorów, regeneracja sprężarek, regenerowane kompresory klimatyzacji, regenerowane sprężarki klimatyzacji, serwis klimatyzacji samochodowej, skraplacz klimatyzacji, tester jakości oleju klimatyzacji, tester oleju klimatyzacji, zawór rozprężny
Możliwość komentowania Serwis klimatyzacji przed sezonem letnim została wyłączona
Procedura wymiany sprężarki, zalewanie olejem, serwis
W jaki sposób postępować w sytuacji, kiedy mechaniczne uszkodzenie sprzęgła, bądź rozszczelnienie sprężarki wymaga jej demontażu? Jakie procedury zachować przy wykonywaniu czynności serwisowych związanych z wymianą kompresora, aby uniknąć późniejszych problemów z niedoborem, bądź nadwyżką oleju w układzie. Jaką ilość … Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Procedura wymiany sprężarki, zalewanie olejem, serwis
Otagowano demontaż kompresora klimatyzacji, montaż kompresora klimy, olej do układu klimatyzacji, oleje do sprężarek klimatyzacji, regeneracja kompresorów klimatyzacji, regeneracja sprężarek, serwisowanie układu klimatyzacji samochodowej, sprężarki regenerowane, wymiana sprężarki klimatyzacji
Możliwość komentowania Procedura wymiany sprężarki, zalewanie olejem, serwis została wyłączona
Olej w układzie klimatyzacji samochodowej – zadania i problemy eksploatacyjne
Wymiana, regeneracja sprężarek klimatyzacji, naprawa, serwis układu
Olej i wilgoć w auto klimatyzacji – co mają wspólnego ?
Po pierwsze, skąd wilgoć w układzie, jeśli przed napełnieniem czynnika chłodzącego wykonuje się próżnie? A jak wiadomo, obniżając ciśnienie obniżamy temperaturę parowania wody a tym samym pozbywamy się jej z układu. Wbrew pozorom, olej jest głównym elementem wprowadzającym wilgoć do układu! nie wspominając o wężach przyłączeniowych, czy niewymienianym filtrze w stacji serwisowej. Wielokrotnie spotykamy się z tym, że w automatach serwisowych zasobnik z olejem jest pełny i czeka na zużycie nawet kilka dni. Biorąc pod uwagę że najczęściej objętość oleju odsysanego z układu oleju to 1-15 ml (powiększana o 10% przy napełnianiu układu), to najczęściej spotykany zasobnik oleju (250ml.) w automatach serwisowych wystarczy średnio do obsługi 15 aut ! W tym czasie olej chłonie wilgoć, staje się jej nośnikiem i elementem wprowadzającym ją do układu klimatyzacji. Na pewno ktoś temu zaprzeczy, bo podobno są przecież oleje niehigroskopijne do klimatyzacji nie chłonące wilgoci. Ale czy to prawda ? radzę zagłębić się w problematykę, osobiście uważam że nie należy mylić reklamy z własnościami fizyko chemicznymi oleju do klimatyzacji. Nie bez przyczyny na największym rynku klimatyzacji samochodowych (USA) olej do klimatyzacji oferowany jest w opakowaniach minimalnych (250ml.) wystarczających do jednorazowego napełnienia całego układu, a opakowania te zabezpieczane są podwójnie (double end-cap), zgrzewanym korkiem i napełniane azotem – i to jest standardem. Rozsądnemu serwisantowi nie przyjdzie do głowy zakup 5-10l. oleju luzem w promocyjnej cenie, a 1l to maksymalne opakowanie na jakie się zdecyduje i zabezpieczy wypełnieniem azotowy. Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Olej w układzie klimatyzacji samochodowej – zadania i problemy eksploatacyjne
Otagowano Kliamtyzacja samochodowa, maszyny do klimatyzacji, oleje do ukłaów klimatyzacji, regeneracja sprężarek, regenerowane sprężarki klimatyzacji, serwis naprawa autoklimatyzacji, urządzenia do klimatyzacji
Możliwość komentowania Olej w układzie klimatyzacji samochodowej – zadania i problemy eksploatacyjne została wyłączona
Kiedy należy wymienić filtr-osuszacz klimatyzacji samochodowej?
Aby odpowiedzieć na postawione w tytule pytanie, trzeba zrozumieć jak bardzo istotnym elementem układu klimatyzacji jest osuszacz i jakie funkcje spełnia. W wielu przypadkach, kierowcy nawet nie wiedzą o istnieniu filtra osuszającego, a już na pewno nie potrafią wskazać jego położenia w samochodzie. Osuszacz montowany jest w układach klimatyzacji z wbudowanym zaworem rozprężnym, najczęściej znajduje się na odcinku pomiędzy skraplaczem a parownikiem, ale w najnowszych modelach samochodów, stosuje się także osuszacze zintegrowane ze skraplaczem w postaci plastikowego wkładu bądź woreczka.
Osuszacz często określany jest mianem odwadniacza, a to dlatego że jego podstawowym zadaniem jest zabezpieczanie układu klimatyzacji przed nadmiarem wilgoci. Przyjrzyjmy się jednak dokładnie funkcją jakie ten element spełnia: Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kiedy należy wymienić filtr-osuszacz klimatyzacji samochodowej?
Otagowano filtry klimatyzacji, naprawa klimatyzacji, obsługa ukłaów klimatyzacji, osuszacz auto-klima, osuszacz klimatyzacji, osuszacze do układów klimatyzacji
Możliwość komentowania Kiedy należy wymienić filtr-osuszacz klimatyzacji samochodowej? została wyłączona
Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2
Problemy ze sprzęgłami – przyczyny i sposoby naprawy
W poprzednim artykule poświęconym sprężarką sterowanym elektrozaworem i wyposażonym w sprzęgło sztywne, wspominaliśmy o tym że pracują one w trybie ciągłym, gdy tylko uruchamiamy silnik samochodu. Jedynym odstępstwem od tej zasady jest sytuacja, w której tarcza sprzęgła zostanie w sposób mechaniczny oddzielona od koła pasowego sprężarki. Jak to możliwe skoro sprzęgło zespolone zostało z kołem celowo? Sytuację taką przewidział producent na wypadek usterki wewnętrznego mechanizmu sprężarki, bądź też awarii układu klimatyzacji, który przekłada się na utrudnioną pracę kompresora. Ponad normatywny opór tłoczenia skutkuje zerwaniem się specjalnie wytłoczonych na tarczy sprzęgła przewężeń i pozwala na niezależną od wału sprężarki pracę koła. Rozwiązanie to pozwala uniknąć dodatkowych problemów związanych np. z pracą alternatora czy pompy wody, które w większości przypadków napędzane są wspólnym paskiem klinowym. Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2
Otagowano amortyzatory gumowe, gumki amortyzujące do sprzęgła, kompresory klimatyzacji z napędem zrywalnym, napę zrywalny sprężarki klimatyzacji, naprawa sprzęgła sprężarki, serwisowanie napędu kompresora, sprężarki sterowane elektrozaworem, sztywne sprzęgło kompresora klimy, tarcza sprzęgłowa, tarczka sprzęgła kompresora, wymiana tarczy sprzęgłowej
Możliwość komentowania Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2 została wyłączona
Zimowe problemy w układach chłodzenia silnika
Problemy z ogrzewaniem (niewydajna nagrzewnica)
Układ klimatyzacji kabiny to nie tylko chłodzenie ale i ogrzewanie, o czym użytkownicy często zapominają – dotyczy to szczególnie kierowców korzystających z climatronica. Temperatura stale regulowana przez komputer zapewnia nam komfort termiczny, bez względu na poziom temperatury na zewnątrz samochodu. Nie zastanawiamy się kiedy układ wentylacji wtłacza do kabiny chłodne, a kiedy już ciepłe powietrze. Problem pojawia się wtedy gdy temperatura odczuwalna jest dużo niższa od tej oczekiwanej.
Bardzo często w okresie zimowym kierowcy uskarżają na kłopoty ze słabym ogrzewaniem, bądź też z jego całkowitym brakiem. Najczęstszą przyczyną takiej sytuacji jest uszkodzenie wentylatora wspomagającego przepływ mas powietrza, bądź też niedrożność nagrzewnicy, która uniemożliwia przepływ gorącej cieczy z układu chłodzenia silnika. Druga ewentualność zdarza się niezwykle często, w szczególności w pojazdach już nie młodych – kilkunastoletnich. Często można także spotkać się z problemem rozszczelnionej nagrzewnicy, co objawia się nadmiernym parowaniem szyb. Gdy wyciek jest niewielki można zastosować dedykowany do układów chłodzenia preparat uszczelniający (więcej o tym w dalszej części artykułu), jeżeli natomiast wyciek jest znaczący i powoduje duże ubytki płynu chłodniczego wówczas konieczna jest wymiana nagrzewnicy na nową. Czytaj dalej
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Zimowe problemy w układach chłodzenia silnika
Otagowano maszyna do płukania klimatyzacji, maszyna płucząca do klimy, płukanie układów auto-klimatyzacji, preparat uszczelniający do chłodnic, tester do chłodnic, uszczelniacz do nagrzewnic, uszczelniacz do ukłaów chłodzenia silnika, zestaw narzędzi do pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia silnika
Możliwość komentowania Zimowe problemy w układach chłodzenia silnika została wyłączona
Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym
W serwisach obsługujących klimatyzację samochodową z roku na rok pojawia się coraz więcej klientów uskarżających się na niewydajną pracę układu bądź całkowity brak chłodzenia. Pierwsze co nasuwa się w takiej sytuacji to sprawdzenie sprzęgła sprężarki. Zazwyczaj dokonuje się tej czynności zanim jeszcze weźmiemy do ręki miernik czy też przystąpimy do kolejnych czynności.
Coraz częściej spotykamy jednak sprężarki nie posiadające tradycyjnego sprzęgła elektromagnetycznego, a to nie tylko eliminuje pierwszy krok w postępowaniu mechaników. Powstaje pytanie co robić, podłączyć miernik? Może tak, a może i nie. Gdzie szukać problemu i jak prawidłowo zweryfikować ogólny stan techniczny kompresora? Teoretycznie powinno być łatwiej bo przecież to właśnie źle wyregulowana szczelina na sprzęgle jest często głównym problemem diagnostycznym, a teraz nie będziemy musieli o tym myśleć? Owszem ten problem odpada, pozostaje jednak kilka innych, zupełnie nowych…
Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym
Otagowano elektrozawór sprężarki, kompresor klimatyzacji samochodowej, kompresory klimatyzacji ze sprzęgłem sztywnym, kompresory z napędem zrywalnym, napęd zrywalny sprężarki, sprężarka klimatyzacji, sprężarka sterowana elektrozaworem, sprzęgło sztywne klimy, zawór sterujący do sprężarki auto-klimy, zawór sterujący kompresora klimatyzacji
Możliwość komentowania Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym została wyłączona