Archiwum kategorii: Auto klimatyzacja samochodowa

O czym należy pamiętać wymieniając kompresor klimatyzacji na nowy?

Które z podzespołów w układzie klimatyzacji należy wymienić na nowe przystępując do montażu nowej sprężarki? Jakie czynności serwisowe są niezbędne aby uchronić się przed kłopotliwymi reklamacjami ze strony klientów? To pytanie, które w branży usług motoryzacyjnych pojawia się odwiecznie, ale w przypadku serwisu klimatyzacji ma wyjątkowo istotne znacznie. Okazuje się bowiem, że wymiana samej sprężarki na nową to dopiero początek, a kłopoty mogą pojawić się wówczas gdy zabraknie niezbędnej wiedzy i doświadczenia. W polskich realiach często serwisanci narzekają na skrajną oszczędność klientów, którzy odmawiają ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wymianą osuszacza czy zaworu rozprężnego. Ważne jest jednak, aby dokonywali takich wyborów świadomie i na własną odpowiedzialność rezygnowali z prawa do ewentualnej reklamacji. Klient sam musi zdecydować czy postępujemy drogą absolutnego minimum i oszczędności, czy też wykonujemy kompleksową usługę i wymieniamy na nowe wszystkie podzespoły powiązane z konkretnym problemem. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, O czym należy pamiętać wymieniając kompresor klimatyzacji na nowy? | Otagowano , , , , , , , , , , , , , , , | Możliwość komentowania O czym należy pamiętać wymieniając kompresor klimatyzacji na nowy? została wyłączona

Przyczyny i sposoby walki z nieprzyjemnymi zapachami w układach klimatyzacji

wymiennik ciepła w układzie klimatyzacji samochodowejNieprzyjemny zapach docierający do wnętrza kabiny najczęściej ma swoje źródło w zabrudzonej powierzchni parownika. Zanieczyszczony parownik to bardzo uciążliwy problem, ale zarazem bardzo dochodowy dla serwisantów. Na rynku coraz bardziej popularne są różnego rodzaju środki chemiczne w sprayu, bądź piankach, które dzięki łatwym w użyciu aplikatorom można zastosować w bardzo łatwy i szybki sposób. W wielu przypadkach okazuje się jednak, że jest to rozwiązanie jedynie doraźne i nie rozwiązuje problemu trwale. A co w sytuacji jeśli prawdziwy problem leży w zupełnie innym miejscu niż przypuszczaliśmy? Kłopoty z parownikiem mogą mieć różne oblicza. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Przyczyny i sposoby walki z nieprzyjemnymi zapachami w układach klimatyzacji | Otagowano , , , , , , | Możliwość komentowania Przyczyny i sposoby walki z nieprzyjemnymi zapachami w układach klimatyzacji została wyłączona

Co dalej z nowym czynnikiem chłodniczym w układach klimatyzacji samochodowej?

czynniki chłodnicze w układach klimatyzacji samochodowej

W pierwszych miesiącach ubiegłego roku poruszaliśmy temat nadchodzących zmian na rynku czynników chłodniczych. Mówiło się wówczas głośno o dwóch głównych alternatywach dla obecnego gazu R134a, a także o zaletach i wadach jakie niosą ze sobą te rozwiązania. Okazuje się, że przez okres dwunastu miesięcy zamieszanie dotyczące przyszłości klimatyzacji samochodowej wcale nie zmniejszyło się, a wręcz przeciwnie.

Zapraszamy do zapoznania się z treścią poprzedniego artykułu: http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/nowy-czynnik-chlodniczy-r-1234yf/

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Co dalej z nowym czynnikiem chłodniczym w układach klimatyzacji samochodowej? | Otagowano , , , , , , , , , , , | Możliwość komentowania Co dalej z nowym czynnikiem chłodniczym w układach klimatyzacji samochodowej? została wyłączona

Serwis klimatyzacji przed sezonem letnim

tester oleju do układów klimatyzacji samochodowejZbliżająca się szybkimi krokami wiosna i wzrost poziomu temperatury wewnątrz kabiny auta, zwraca naszą uwagę na stan i wydajność układu klimatyzacji. Jeśli pierwsze próby uruchomienia chłodzenia kończą się niepowodzeniem, wówczas wizyta w specjalistycznym warsztacie jest konieczna, ale czy tylko wtedy? Warto zadbać o klimatyzację samochodową tuż przed sezonem i mieć pewność, że unikniemy późniejszych niemiłych niespodzianek, np. w drodze na długo wyczekiwany urlop. Jeżeli klimatyzacja jest szczelna i pracuje bez większych zastrzeżeń można uniknąć konieczności mechanicznej ingerencji w układ, jednak wato wykonać kilka czynności kontrolnych i zadbać o nasze zdrowie. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Serwis klimatyzacji przed sezonem letnim | Otagowano , , , , , , , , , , , | Możliwość komentowania Serwis klimatyzacji przed sezonem letnim została wyłączona

Procedura wymiany sprężarki, zalewanie olejem, serwis

W jaki sposób postępować w sytuacji, kiedy mechaniczne uszkodzenie sprzęgła, bądź rozszczelnienie sprężarki wymaga jej demontażu? Jakie procedury zachować przy wykonywaniu czynności serwisowych związanych z wymianą kompresora, aby uniknąć późniejszych problemów z niedoborem, bądź nadwyżką oleju w układzie. Jaką ilość … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Procedura wymiany sprężarki, zalewanie olejem, serwis | Otagowano , , , , , , , , | Możliwość komentowania Procedura wymiany sprężarki, zalewanie olejem, serwis została wyłączona

Olej w układzie klimatyzacji samochodowej – zadania i problemy eksploatacyjne

Wymiana, regeneracja sprężarek klimatyzacji,  naprawa, serwis układu

Olej i wilgoć w auto klimatyzacjico mają wspólnego ?

olej typu PAG46 do spręzarek klimatyzacji samochodowejPo pierwsze, skąd wilgoć w układzie, jeśli przed napełnieniem czynnika chłodzącego wykonuje się próżnie? A jak wiadomo, obniżając ciśnienie obniżamy temperaturę parowania wody a tym samym pozbywamy się jej z układu.  Wbrew pozorom, olej jest głównym elementem wprowadzającym wilgoć do układu! nie wspominając o wężach przyłączeniowych, czy niewymienianym filtrze w stacji serwisowej. Wielokrotnie spotykamy się z tym, że w automatach serwisowych zasobnik z olejem jest pełny i czeka na zużycie nawet kilka dni. Biorąc pod uwagę że najczęściej objętość oleju odsysanego z układu oleju to 1-15 ml (powiększana o 10% przy napełnianiu układu), to najczęściej spotykany zasobnik oleju (250ml.) w automatach serwisowych wystarczy średnio do obsługi  15 aut ! W tym czasie olej chłonie wilgoć, staje się jej nośnikiem i elementem wprowadzającym ją do układu klimatyzacji. Na pewno ktoś temu zaprzeczy, bo podobno są przecież oleje niehigroskopijne do klimatyzacji nie chłonące wilgoci. Ale czy to prawda ? radzę zagłębić się w problematykę, osobiście uważam że nie należy mylić reklamy z własnościami fizyko chemicznymi oleju do klimatyzacji. Nie bez przyczyny na największym rynku klimatyzacji samochodowych (USA) olej do klimatyzacji oferowany jest w opakowaniach minimalnych (250ml.) wystarczających do jednorazowego napełnienia całego układu, a opakowania te zabezpieczane są podwójnie (double end-cap),  zgrzewanym korkiem i napełniane azotem – i to jest standardem. Rozsądnemu serwisantowi nie przyjdzie do głowy zakup 5-10l. oleju luzem w promocyjnej cenie, a 1l to maksymalne opakowanie na jakie się zdecyduje i zabezpieczy wypełnieniem azotowy. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Olej w układzie klimatyzacji samochodowej – zadania i problemy eksploatacyjne | Otagowano , , , , , , | Możliwość komentowania Olej w układzie klimatyzacji samochodowej – zadania i problemy eksploatacyjne została wyłączona

Kiedy należy wymienić filtr-osuszacz klimatyzacji samochodowej?

Aby odpowiedzieć na postawione w tytule pytanie, trzeba zrozumieć jak bardzo istotnym elementem układu klimatyzacji jest osuszacz i jakie funkcje spełnia. W wielu przypadkach, kierowcy nawet nie wiedzą o istnieniu filtra osuszającego, a już na pewno nie potrafią wskazać jego położenia w samochodzie. Osuszacz montowany jest w układach klimatyzacji z wbudowanym zaworem rozprężnym, najczęściej znajduje się na odcinku pomiędzy skraplaczem a parownikiem, ale w najnowszych modelach samochodów, stosuje się także osuszacze zintegrowane ze skraplaczem w postaci plastikowego wkładu bądź woreczka.

filtry osuszacze do układów klimatyzacji samochodowej, osuszacz auto-klimyOsuszacz często określany jest mianem odwadniacza, a to dlatego że jego podstawowym zadaniem jest zabezpieczanie układu klimatyzacji przed nadmiarem wilgoci. Przyjrzyjmy się jednak dokładnie funkcją jakie ten element spełnia: Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kiedy należy wymienić filtr-osuszacz klimatyzacji samochodowej? | Otagowano , , , , , | Możliwość komentowania Kiedy należy wymienić filtr-osuszacz klimatyzacji samochodowej? została wyłączona

Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2

 

Problemy ze sprzęgłami  – przyczyny i sposoby naprawy

budowa napędu sztywnego sprężarki klimatyzacji typu DENSOW poprzednim artykule poświęconym sprężarką sterowanym elektrozaworem i wyposażonym w sprzęgło sztywne, wspominaliśmy o tym że pracują one w trybie ciągłym, gdy tylko uruchamiamy silnik samochodu. Jedynym odstępstwem od tej zasady jest sytuacja, w której tarcza sprzęgła zostanie w sposób mechaniczny oddzielona od koła pasowego sprężarki. Jak to możliwe skoro sprzęgło zespolone zostało z kołem celowo? Sytuację taką przewidział producent na wypadek usterki wewnętrznego mechanizmu sprężarki, bądź też awarii układu klimatyzacji, który przekłada się na utrudnioną pracę kompresora. Ponad normatywny opór tłoczenia skutkuje zerwaniem się specjalnie wytłoczonych na tarczy sprzęgła przewężeń i pozwala na niezależną od wału sprężarki pracę koła. Rozwiązanie to pozwala uniknąć dodatkowych problemów związanych np. z pracą alternatora czy pompy wody, które w większości przypadków napędzane są wspólnym paskiem klinowym. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2 | Otagowano , , , , , , , , , , | Możliwość komentowania Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym cz. 2 została wyłączona

Zimowe problemy w układach chłodzenia silnika

Problemy z ogrzewaniem (niewydajna nagrzewnica)

Układ klimatyzacji kabiny to nie tylko chłodzenie ale i ogrzewanie, o czym użytkownicy często zapominają – dotyczy to szczególnie kierowców korzystających z climatronica. Temperatura stale regulowana przez komputer zapewnia nam komfort termiczny, bez względu na poziom temperatury na zewnątrz samochodu. Nie zastanawiamy się kiedy układ wentylacji wtłacza do kabiny chłodne, a kiedy już ciepłe powietrze. Problem pojawia się wtedy gdy temperatura odczuwalna jest dużo niższa od tej oczekiwanej.
Bardzo często w okresie zimowym kierowcy uskarżają na kłopoty ze słabym ogrzewaniem, bądź też z jego całkowitym brakiem. Najczęstszą przyczyną takiej sytuacji jest uszkodzenie wentylatora wspomagającego przepływ mas powietrza, bądź też niedrożność nagrzewnicy, która uniemożliwia przepływ gorącej cieczy z układu chłodzenia silnika. Druga ewentualność zdarza się niezwykle często, w szczególności w pojazdach już nie młodych – kilkunastoletnich. Często można także spotkać się z problemem rozszczelnionej nagrzewnicy, co objawia się nadmiernym parowaniem szyb. Gdy wyciek jest niewielki można zastosować dedykowany do układów chłodzenia preparat uszczelniający (więcej o tym w dalszej części artykułu), jeżeli natomiast wyciek jest znaczący i powoduje duże ubytki płynu chłodniczego wówczas konieczna jest wymiana nagrzewnicy na nową. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Zimowe problemy w układach chłodzenia silnika | Otagowano , , , , , , , | Możliwość komentowania Zimowe problemy w układach chłodzenia silnika została wyłączona

Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym

W serwisach obsługujących klimatyzację samochodową z roku na rok pojawia się coraz więcej klientów uskarżających się na niewydajną pracę układu bądź całkowity brak chłodzenia. Pierwsze co nasuwa się w takiej sytuacji to sprawdzenie sprzęgła sprężarki. Zazwyczaj dokonuje się tej czynności zanim jeszcze weźmiemy do ręki miernik czy też przystąpimy do kolejnych czynności.

sprężarki z zaworem sterującym, kompresory klimatyzacji samochodowejCoraz częściej spotykamy jednak sprężarki nie posiadające tradycyjnego sprzęgła elektromagnetycznego, a to nie tylko eliminuje pierwszy krok w postępowaniu mechaników. Powstaje pytanie co robić, podłączyć miernik? Może tak, a może i nie. Gdzie szukać problemu i jak prawidłowo zweryfikować ogólny stan techniczny kompresora? Teoretycznie powinno być łatwiej bo przecież to właśnie źle wyregulowana szczelina na sprzęgle jest często głównym problemem diagnostycznym, a teraz nie będziemy musieli o tym myśleć? Owszem ten problem odpada, pozostaje jednak kilka innych, zupełnie nowych…

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Auto klimatyzacja samochodowa, Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym | Otagowano , , , , , , , , , | Możliwość komentowania Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym została wyłączona